google.com, pub-4233333229036275, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Çalışma Ekonomisi Bilgisayar Mühendisliği Endüstri Mühendisliği MÜHENDİSLİK İşletme İİBF

Stadia ve Google’ın Tekel Olma İsteği

Geçtiğimiz günlerde Google’ın giyilebilir teknoloji alanındaki Jacquard adlı girişiminden bahsettikten hemen sonra Google bir başka alana daha giriş yaptığını açıkladı: Dijital oyun yayıncılığı. Geçtiğimiz günlerde Google’ın CEO’su Sundar Pichai’nin açıkladığı bu projeyle birlikte dijital oyunların geleceğinin çok daha farklı bir boyuta evrileceğini söyleyebiliriz. Çünkü Google bunu sadece yayın sitesi olarak değil, uçtan uca çözümün bir parçası olarak görüyor. Bu süreçte Youtube, Stadia ile entegre olacak ve oyun dünyası için de merkezi rol üstlenecek. Bu açıdan Google’ın hem Steam hem de Twitch’e rakip olduğunu söyleyebiliriz.

Elbette bu süreç düşünüldüğü kadar kolay değil. Öncelikli soru işaretlerinden birisi, Google’ın hangi oyun yapımcısı firmalarla anlaştığı. Eğer hali hazırda bilinen bazı oyunları bünyesine katarsa pazara iyi bir giriş yapabilir. Bunun tam tersi olarak sadece kendisi oyun geliştirip sunarsa bunun Stadia için çeşitli riskleri bulunmakta. Yurt dışındaki teknoloji sitelerinin Stadia için “Netflix for Gaming” tanımından yola çıkarsak muhtemelen dışarıdan ünlü oyun yapımcılarının ve Google’ın kendi geliştirdiği oyunların bir sentezi olacak. Bu süreçte Stadia’nın bir diğer önemi ise, Google’ın yeni teknolojilere yönelik çalışmalarında bir deneme sürümü sunması. Özellikle de Google Glass çalışmasının, ilerleyen zamanlarda pek çok oyunla entegre edilmesi bekleniyor. AR/VR teknolojilerinin yükselişini düşünürsek bu gibi çalışmalar meyvesini verecektir. Dolayısıyla Google, Stadia’nın yeni teknolojilerin dijital oyunlarla entegresi konusunda avantaj yakalamasını sağlarken hem de geliştirdiği teknolojilere uygulama alanı yaratmış olacak.

Yukarıda saydığımız bütün entegrasyon çözümlerinde Google’ın tek amacı var; internetin tekelini oluşturmak. Bu konuda en büyük avantajı ise, en yaygın arama motoruna ve en büyük video içerik portalına sahip olması. Böylece bu mecralardaki reklam yönetiminde Stadia’ya yer verip orayla bağlantılı çözümler sunabilecek. Bu da, eğer Stadia gibi projelerinin içi doluysa geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacaktır. Sonrasında ise Facebook’un Snapchat’e yaptığı gibi çeşitli taktiklerle pek çok platformun pazar payının ellerinden alındığını görebiliriz. Çünkü gerçek hayatta var olan tekelleşme artık dijital dünyada da olmaya başladı.

%d blogcu bunu beğendi: